maanantai 4. maaliskuuta 2013

Paluu arkeen

Onhan ollut taas maanantai. Kiirettä riittänyt  vaikka muille jakaa. Onneksi olin eilisiltana valmistellut aamua huolella, joten aamu sentään sujui rauhallisissa merkeissä. Kuvassa kaurapuurohiutaleet ja pellavansiemenrouhe odottamassa keittelemisistä, muna paistumista ja leipä vailla päällisiä. Joskus ennakointi voi pelastaa kiireisenkin hetken.


Aamun puuhiin kuuluu myös eväiden pakkaaminen (kuvassa: lounas, aamiaisen leipä töissä syötäväksi, aamun välipala, iltapäivän välipala).

Aamulla mietin, että mä olen tosi ylpeä itsestäni tässä suhteessa. Olen aika hyvin oppinut ennakoimaan ruuanlaittoa. En ole varmaan koskaan aiemmin kyennyt näin yhtäjaksoisesti valmistamaan eväitä itselleni töihin jokaiselle arkipäivälle. Se saattaa kuulostaa hassulta, mutta aika usein tässä itsekseen asuvan ihmisen arjessa on tilanteita, kun huomaa, että ruuanlaitto jää aivan yömyöhään. Tästä syystä olen aiemmin usein päätynyt syömään kouluruokaa työpäivän lounaana. Nykyään pyrin ajattelemaan niin, että mä ja mun kroppa ansaitsee syödä hyvää ruokaa. Ja siksi sitä pitää myös tehdä. Sunnuntaina laitoin chilisen tomaattilasagnen sekä pintamaustoin ja paistoin kanankoivet. Lisäksi valmistin Pirkan valmispakasteesta grillattuja vihanneksia. Niistä jäi yksi annos vielä tälle päivälle. :)

Tänään koululla oli poikkeuksellisesti tarjolla lämpimiä kasviksia. Lämmittelin ruokalan mikrolla oman lasagneni ja tällä kertaa hyödynsin tarjolla olevia kasviksia. Olipa herkullisia. Siinä  oli höyrytettyjä porkkanoita sekä papuja. Lisäksi vielä kaali-maissisalaattia. Kyllä maistui ja itsevalmistetut kasvikset jäivät illalla syötäviksi. Jee!

Työpäiväni keskeytyi iltapäivällä, kun minun piti ajella Pirkkalaan tyhjentämään kirpparipöytäni. Saan olla todella tyytyväinen myyntiin. :) Töihin palasin vielä takaisin 15.30 palaveriin sekä suunnitteluun. Töistä päästyäni klo17.40 matkasin Sportian kautta kotiin syömään. Päivällisenä oli tänään keitettyä täysjyväpastaa, kanaa ja grillattuja kasviksia sekä salaattia cashewpähkinöillä.


Ruuan laskeuduttua on aika pukea lenkkarit jalkaan ja lähteä pimeyteen vetämään vielä vetoja. Myöhäseen menee, mutta eipä voi mitään. Periksi en anna ja väliin en jätä. Onneks huomisaamusta tarttee olla menossa vasta klo 8.30. Koulutusta tiedossa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti